ایک سوال فرض ، واجب ، سنت ، حرام ، مکروه تحریمی ، مکروه تنزیهی ،مستحب یا مندوب اور مباح کسے
کهتے هیں ان سب کا شرعی حکم کیا هے ؟؟
جواب _ ان سب کے جوابات ترتیب سے جانیئے!
جواب نمبر 1___ فرض وه عمل هے جس کا لازم اور ضروری هونا دلیل قطعی سے ثابت هو.
خواه وه عمل مستقل هو مثلا فرض نماز ، فرض روزه یا کسی مستقل عمل میں رکن کی حیثیت رکهتا هو.
جیسے ... نماز میں سجده ، رکوع یا اس کے لئے شرط کی حیثیت رکهتا هو جیسے نماز کے لئے نیت یا وضو.
* بحرالرائق ص290
جواب نمبر 2__ واجب.... هر وه لازم اور ضروری عمل هے جس کا ضروری هونا دلیل ظنی سے ثابت هو.
مثال کے طور پر نماز وتر کا واجب هونا هم پر حدیث نبوی سے واجب هے ، مردوں کے لئے داڑهی رکهنا حدیث سے ثابت هے.
قواعد الفقه ص539
___________________________________
ضروری نوٹ.... فرض اور واجب عمل کے اعتبار سے دونوں برابر درجے میں لازم اور ضروری هیں .
البته عقیدے کے اعتبار سے دونوں میں فرق هے.
فرض عمل کی فرضیت کا انکار کرنے والا شرعا کافر اور دائره اسلام سے خارج هے جبکه واجب عمل کے وجوب سے انکار کرنے والے کافر نهیں هوتا البته سخت گنهگار ، فاسق هوگا.
__________________________________
جواب نمبر3___ سنت نبی صلی الله علیه وسلم سے ثابت شده طریقے کو کهتے هیں چاهے آپ صلی الله علیه وسلم نے اس کا حکم فرمایا هو یا اس کی تائید فرمائی هو یا کسی کو وه عمل کرتے هوئے دیکها هو اور اس پر نکیر نه فرمائی هو یعنی اس کو منع نهیں فرمایا هو اس عمل سے.
قواعد الفقه ص328
_________________________________
جواب نمبر4__ حرام : وه عمل هوتا هے جس سے اجتناب اور اپنے آپ کو بچانا فرض هے اور یه دلیل قطعی سے ثابت هو اس کا حرام هونا قرآنی آیت سے ثابت هو.
فتاوی شامی ج6 ص338
_______________________________
جواب نمبر 5__ مکروه تحریم:اس کا مطلب یه هے جو حرام کے قریب هو اور اس کا چهوڑنا واجب هو اور اس سے اپنے آپ کو بچانا اور گریز کرنے کا لزوم روایت سے ثابت هو دلیل ظنی سے ثابت هو.
کتاب ، الطحطاوی ص 80
جواب نمبر6___ مکروه تنزیهی:... اس سے اپنے آپ کو بچانا گریز کرنا اولی هو یعنی بهتر هو که مکروه تنزیهی عمل نه کیا جائے.
فتاوی شامی ج1 ص131
_______________________________
جواب نمبر 7__مستحب یا مندوب: یه وه عمل هوتا هے جس کے کرنے میں ثواب هو اور اس کے نه کرنے میں گناه نهیں هو....اس کو نفل یا تطوُّع بهی کهاجاتا هے جیسے هم نفل نماز پڑهتے هیں. تو ثواب هوتا هے نه پڑهے تو گناه نهیں.
فتاوی شامی ج1 ص123
جواب نمبر8___مباح : یه وه عمل هے جس کا کرنا اور نه کرنا برابر هو یعنی اس کے کرنے میں نه ثواب هو اور نه کرنے میں گناه بهی نه هو.
No comments